Kruger park - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu Kruger park - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu

Kruger park

Door: Yazmin, Isabelle en Elise

Blijf op de hoogte en volg Yazmin

12 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Swazini

Day 4

We waren net in Swaziland, maar toch vertrokken we om 9 uur s'ochtends swazitijd, dat betekent 9:15/9:30. Het was snikheet en we wisten niet dat we de airco zelf aan konden doen. Dus wij zaten daar te koken in de auto totdat Tommy zei dat we het zelf konden bedienen. Vlak voordat we Kruger park inreden pikten we nog even twee Zweden op en naar een rit van 2 uur door Kruger waren we om 4 uur bij ons kamp. S'avonds hebben we gezellig rond het kampvuur een soort weerwolven gedaan, andere spellen en nog wat gepraat. Daarna gingen we slapen omdat we de volgende ochtend om 5:30 moesten opstaan.

Day 5

We stonden lekker om 5:30 op, dronken wat verkrekte koffie. Om 6 uur deden we onze eerste safari. Ies en ik dachten dat we om 9 uur weer terug zouden komen om te ontbijten. Dus we gingen in onze pyjama, toen kwamen we er achter dat we onderweg gingen ontbijten en lunchen. We kwamen pas om 4 uur weer terug dus het werd een pyjamadag. Onderweg hebben we de big 4 gezien, want het luipaard miste. We zagen een leeuw lopen over de weg. We konden de leeuw pas zien nadat we een aantal auto's hebben uitgescholden omdat ze een te groot ego hadden en de leeuw omcirkelden. Toen we terug waren hebben we even in het restaurant gechillt, avondgegeten, en s'avonds nog wat gepraat maar iedereen was erg moe dus we gingen vroeg slapen.

Day 6

Ik ga lekker een douche nemen, dus Isabelle en Elise gaan dag 5 schrijven. Oke, we werden weer om half zes wakker "om de katten te spotten", en wat hebben we gedaan? Nul katten gespot. Isabelle werd erg wagenziek en heeft dus niks gezien en gebruikte de rug van Yazmin als kussen en als potentiële kots bak. Toen we terug kwamen gingen we een "nachtrit" maken (van 4 tot 8) en hadden een echte Afrikaanse ervaring. Na wat mislukte selfies zijn we weer teruggegaan en voor het eerst ging iedereen meteen naar bed.

Day 7

Na de ochtend rit te skippen werd Isabelle gewekt door vleermuizen die in onze tent vastzaten. Ik bleef lekker slapen tot ik om 8 uur werd wakker geschreeuwd, We moeten NU naar het restaurant gauw! Dus ik kreeg in paniek mijn slaapzak niet op, kroop er uiteindelijk uit en rende gauw naar het restaurant. Daar hebben we een heerlijk ontbijt gegeten.. De rest van de groep ging nog een safari ritje maken maar Ies, Elis en ik hebben bij het zwembad gezeten en daarna geluncht. Na het raarste verhaal ooit gehoord te hebben, zijn we geshockt in slaap gevallen.

Day 8

Om 4:30 ging het wekkertje, we hadden namelijk om 5 uur een morning walk. Tijdens te morning walk hebben we hyena's, leeuwen, pumba's, impala's en veel stront gezien. Daarna hebben we ons kamp afgebroken en zijn we weer terug naar onze lodg in Swaziland gegaan. Hier hebben we eindelijk Floor ontmoet. Vanavond staat er nog niks op te planning.

• 17 Juli 2015 - 10:27

Gerrie:

Hallo Yazmin,

Wat leuk om je reisverslag te lezen, geweldig wat je allemaal meemaakt.
    Veel succes en plezier en lekker genieten van deze bijzondere reis.

groetjes Gerrie.