Day 9 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu Day 9 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu

Day 9

Blijf op de hoogte en volg Yazmin

13 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Swazini

Vandaag stonden we om 7 uur op. Nadat we ontbeten hebben kregen we een shirt van AlloutAfrica en hoorden we waar we gaan werken. James en Asia gaan bouwen, Steven gaat elke dag naar een andere school om sportles te geven en de rest gaat in tweetallen lesgeven. Ik ga lesgeven op een school met Elise de Belg.
Om 9 uur zijn we vertrokken om kennis te maken op alle scholen. Het was erg schattig hoe alle kinderen ons aan het opwachten waren en liedjes en andere dingen hadden ingestudeerd. Ze waren allemaal zo blij om ons te zien! Nadat we bij alle scholen zijn geweest gingen we terug naar te lodge. Floor heeft toen een heerlijk eitje gebakken en ik heb geprobeerd mijn was te doen. Ik kwam er toen gelijk achter dat dat niet mijn ding is dus ga ik het in vervolg maar laten doen. Na dat ik was bij gekomen van de was doen, gingen we om 2 uur naar de kinderafdeling van een ziekenhuis. Dit was erg schokkend. Alle kinderen lagen op dezelfde kamer en deze kamer zag er erg slecht uit. De bedden zagen er heel oud uit en sommige kinderen zagen er zo ziek uit. Bij elk kind zat een moeder aan het bed en het leek erop dat niet de verpleegsters maar de moeders zelf voor hun kind zorgden. Zo vertelde een van de moeders dat ze elke nacht op een houten bankje bij hun kind sliep. James is hoofdverpleegkundige dus hij begreep de kaartjes wat bij elk kind aan het bed hing en kon ons vertellen dat de meeste kinderen die daar lagen erg ondervoed waren en daardoor een infectie hadden opgelopen. Zo was er een baby van 11 maanden maar hij was nog kleiner als een pasgeboren baby in Nederland. De kinderen kregen ook geen eten van het ziekenhuis, daar moesten de ouders zelf voor zorgen wat bij sommige erg lastig kan zijn. Voordat we naar het ziekenhuis gingen hadden we ballonnen gekocht en deze opgeblazen en aan de kinderen gegeven, ze waren daar erg blij om en dat was goed om te zien. Het is zo ongelooflijk dat een kinderafdeling van het ziekenhuis hier er zo uit ziet.. Toen we om 4 uur terug kwamen in de lodge hebben ik en Floor ons vermaakt met het kijken van Gossip girl. Daarna hebben we genoten van een heerlijke maaltijd van onze chefkokken James & Steven. Morgen vertrekken we om 8:15 met het openbaar vervoer naar ons schooltje toe. De eerste keer gaat er nog iemand mee maar daarna moeten we er zelf zien te komen. Maar met Elise aan mijn zij gaat dat zeker goed komen!

  • 14 Juli 2015 - 10:15

    Stefanie Je Trotse Zus:

    Hee Yazzel Fantazzel!

    Een beetje laat, maar zoals beloofd heb ik net al je verslagen doorgespit. Je schrijft precies zoals je het ook zal vertellen en ik kan nu al niet wachten tot je dit straks, als je weer terug bent, dan ook in details kan vertellen!
    Super leuk om te lezen! En het klinkt echt fantastisch wat je daar allemaal doet.
    Ik hoop dat je nog vele verhalen gaat schrijven om ons hier op de hoogte te houden van je avonturen!

    Lieve Yaz, geniet er van! Ben super trots op je dat je dit doet!

    Tot op de app!

    Dikke kus

  • 24 Juli 2015 - 11:13

    Willyhoogma:

    Tot dag 8 alles kunnen meegenieten. Heerlijk. Ik hoop dat als je weer terug bent je een hele dag voor mij uittrekt om alles goed te bekijken.

    veel liefs van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yazmin

Actief sinds 21 Juni 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 5955

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Mijn reis naar Afrika

Landen bezocht: