Day 11 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu Day 11 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu

Day 11

Blijf op de hoogte en volg Yazmin

15 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Swazini

Vandaag zijn we voor het eerst alleen met de bus gegaan. We waren netjes optijd om 8:15 bij de busstop en de rit verliep aardig soepeltjes. Alleen bij de overstap stormen er zo 5 negers op ons af om te vragen waar we heen gaan zodat wij met hun openbare busje mee gingen. Het is echt een strijd tussen al die verschillen mannen van de busjes, ze gooien stenen naar elkaar, duwen elkaar en erg veel geschreeuw. Maar omdat wij ons trouwe president busje moeten nemen hebben we er niet zo veel last van. Ook is tijdens het wachten op de volgende bus het eerste bot op ons uitgebracht. Maar liefs 20 koeien! we zijn er alleen niet helemaal uit of dat voor ons samen was of voor één van ons.
Vandaag waren er opeens 40 kinderen in de les. Geen idee waar de andere 20 zich de vorige dag bevonden. Ze hebben zich allemaal voorgesteld en daarna hebben we door middel van tekeningen op de muren al het fruit, groente en dieren opgenoemd. Daarna kreeg telkens een leerling de stok om door ons genoemde fruitsoort/groente/dier aan te wijzen. Om 10:30 kregen ze een break. Deze break bestond uit ontbijten en daarna de rest van de middag buiten spelen. Een beetje apart .. Terug gekomen bij de lodge hebben we geluncht en daarna een 5 kinderen opgehaald en met ze mee naar paardrijden. Dit was een beetje een onzinnige middag maar het was lekker weer dus we konden wel van de zon genieten. Vanavond gaan we weer ons spel doen, bullshit heet het. Het is het zelfde als liegen en als iedereen mee doet is het erg grappig. Daarna gaan we een beetje optijd naar bed want iedereen is erg moe van het vroege opstaan.