Day 18 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu Day 18 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu

Day 18

Blijf op de hoogte en volg Yazmin

22 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Swazini

Vandaag is het een public holiday dat betekend geen werk vandaag! We gaan daarom raften, tuben & abseilen. Om half 9 werden we opgehaald door de mensen van het raften en zijn we naar een rivier gereden. We waren met 6 van onze groep en een vader en zoon uit Nederland die gewoon op vakantie waren. Eerst gingen we raften, dit deden we in soort kano bootjes. Ik zat in een bootje met Floor en na in begin de hele tijd de kleunen achteraan waren we daarna dikke pro's geworden en waren we telkens vooraan. doordat het geen regenseizoen was vielen de stroomversnellingen wel tegen maar het was wel leuk! Daarna gingen we tuben. Dit deden we in een kleine soort band voor 1 persoon. Dit was echt geweldig en hilarisch. Bij elke stroomversnelling ging wel iemand kopje onder en het was gewoon heel leuk om te doen. Als laatste gingen we abseilen en eenmaal op de rots was het zo hoog! Ik zat hem echt te stressen. Toen ik aan de beurt was en ik aan mijn koortje was vast gebonden begon je met op de rots te staan vlak voor de 'afgrond' en bij het opklimmen brak het zweet me al uit. Toen kwam het engste stuk, je moest je gewoon horizontaal van de rots laten vallen en dat ging me toch wel even te ver. Ik snapte niet hoe dat kon en ik was zo bang! Maar omdat ik wist dat als ik het niet zal doen ik spijt zal krijgen en ik heel goed werd toegejuicht heb ik het uiteindelijk toch gedaan. Ik heb denk ik mijn ergste angst gevonden en hem overwonnen, haha! Beneden werd ik opgevangen door een andere man die me hielp weer naar boven te klimmen. Toen kwam ik erachter dat dat naar beneden abseilen nog maar niks is tegenover na boven gaan. Ik moest langs een heel smal richeltje met mijn hoofd en armen tegen de rots gedrukt naar boven en nog allemaal manieren waarvan ik echt dacht dat ik alsnog naar beneden zal pleuren. Eenmaal boven vroeg die man of ik alsjeblieft nog 1 keer na beneden wou gaan om mijn angst af te leren. Ik antwoordde gelijk: NEE NOOIT MEER. Maar heb het uiteindelijk toch gedaan en nu is het wel mijn ding denk ik. Toen we hierna weer naar huis reden zijn we nog aangereden maar ik sliep dus heb er niet zoveel van mee gekregen. Als avond eten stond er weer swazi's gepland. Dus weer de smakeloze pap, maar het word gelukkig steeds lekkerder! Vanavond gaan we denk ik heerlijk slapen want iedereen is doodop.

  • 22 Juli 2015 - 20:50

    Carla Hoogma:

    Lieve yaz,

    Wat een reis! Zoiets zal je nooit meer vergeten. We zijn super trots op je! Het is maar goed dat ik van te voren niet weet wat je allemaal gaat doen, want dan lag ik af en toe een paar uurtjes wakker s'nachts! Hier gaat alles goed, papa heeft het erg in zijn rug dus we doen niet zoveel. Hoop dat het volgende week wat beter gaat want dan is de fiets-vierdaagse. Heel veel plezier nog en we appen

  • 24 Juli 2015 - 11:25

    Willyhoogma:

    Hoi Yazmin,

    Wat ben je toch dapper om aan alles mee te doen vooral met dat abseilen en weer naar boven klimmen, gelukkig had je morele en lichamelijke steun. Ik vind het heel knap van je, ik zou het niet gedaan hebben.
    Ik had een paar jaar geleden een uitnodiging van mijn buurman gekregen om te parachutespringen, hij deed het voor het eerst en was 90 jaar. Ik heb het niet gedaan.Mama vergeet te vertellen dat ik de 21 en 22e in W'wijk geweest ben en wij hebben heel veel gekletstPapa liep inderdaad heel erg krom, maar moet toch in beweging blijven/
    Je mist wel wat want er is crossfeest in Lichtenvoorde, gaat papa en mama trouwens mee doen aan de fiets-vierdaagse?

    groetjes en een hug

    Oma

  • 31 Juli 2015 - 20:36

    Gerrie:

    TOPPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



















































  • 02 Augustus 2015 - 20:08

    Marco:

    Lieve Yaz,


    dankjewel voor al je mooie verslagen.
    bespaard mij een reisje Afrika. Haha.
    Een super ervaring voor jou.
    Nog een paar dagen , en je bent weer........THUIS !!!!
    Zal even raar zijn. Gelukkig wordt het hier Tropisch weer..
    Kan je nog even acclimatiseren.

    Tot straks !!!! Geniet nog even daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yazmin

Actief sinds 21 Juni 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 5963

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Mijn reis naar Afrika

Landen bezocht: