Day 10 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu Day 10 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu

Day 10

Blijf op de hoogte en volg Yazmin

12 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Swazini

Vandaag was onze eerste werkdag. En wij begonnen gelijk met een sportdag. Om 8:15 vertrokken Elise, Behlule en ik met het openbaar vervoer naar de school. De rit duurt eigenlijk 20 minuten maar met het openbaar vervoer doen we er lekker een uur over. Dit komt omdat de man die bij het busje in zit bij sommige stops het hele dorp door rent om aan alle bewoners te vragen of ze niet toevallig met de bus willen. We moeten eerst 3 kwartier in ons eerste busje zitten en dan moeten we overstappen op het 'president'' busje. Dit is een busje die naar ons schooltje rijd, Maar dit busje valt echt letterlijk uit elkaar.
Aangekomen op ons schooltje waren er zo'n 20 kinderen. We hebben liedjes gezongen en gewacht totdat Steven kwam. Daarna hebben we buiten allemaal spelletjes gedaan. Om 11:30 vertrokken we weer met de bus terug naar huis. Er reizen ook 5 kinderen van de school mee. Deze jongste is gewoon 3 en word alleen met het openbaar vervoer naar huis gestuurd.
In de middag hebben we onze eerste siswati les gehad. Er zit erg veel geklik klak in de taal dus als je het spreekt moet je er zeker van zijn dat je genoeg speeksel in je mond hebt. Ik denk dat ik het toch maar op z'n Engels blijf spreken. Morgen gaan we waarschijnlijke onze eerste les geven, hopen dat het wat gaat worden.