Day 24 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu Day 24 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu

Day 24

Blijf op de hoogte en volg Yazmin

28 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Swazini

We stonden vroeg op vandaag, 7 uur. Naar ontbijt zijn we met van die trucks naar een ander strand gebracht. Hier is het heel normaal om met 10 mensen achterin zo'n truck rond te rijden. En nu deden wij het zelf. Het is wel best eng met heuvels. Aangekomen op het strand zijn we in onze kano's gestapt en naar een eiland gevaren. Ik zat eerst met floor in de kano maar dat lukte voor geen meter dus ben ik daarna verder gegaan met isAbelle. Het was heel erg zwaar en niet echt geweldig leuk om te doen. Maar toen we begonnen te zingen waren we er zo. Op het eiland kregen we een rondleiding. We zagen de school, voetbalveld en het ziekenhuis. Door het hele eiland heen hoor je muziek. Er was zo chille zweer op het eiland. We hebben daarna geluncht met de chief van het eiland. De hele tafel stond vol met eten. Rijst, patat, spinazie, sla, nog meer sla, inktvis, crab, schelpen, brood en gefrituurd brood. En het was onbeleefd om te stoppen met eten dus we zaten echt prop vol. We dachten dat de man met wie we aften, wij echt super ranzig at, gewoon een man van het restaurant was. Maar toen we weer terug kwamen bij het strand hoorde we dat dat de chief was. We hadden echt iemand met speciale kledij en allemaal handlangers verwacht maar het was een gewone man wie heel ranzig at. Gelukkig gingen we terug met een zeilboot. Deze tocht duurde zo 2 uur maar het was zo voorbij nadat we het spel 'ik ga op vakantie en neem mee..' speelde. Toen we terug bij de lodge waren had ik vreselijk last van een blaasontsteking. Maar omdat de dichtbij zijnde dokter 80 km verder is moest ik het oplossen met heel veel water drinken. We vierde vanavond Elise's verjaardag, ze is 23 geworden. We hadden de hele tafel versiert en feesthoedjes gekocht en naar een gezellige avond was mn blaas pijn bijna weg en zijn we gaan slapen.