Day 1 & 2 - Reisverslag uit Cullinan, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu Day 1 & 2 - Reisverslag uit Cullinan, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu

Day 1 & 2

Door: Yazzlefantazzle

Blijf op de hoogte en volg Yazmin

06 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Cullinan

Eindelijk was het 5 Juli de dag dat mijn reis begint. Om 11 uur s'ochtends ben ik samen met papa en mama vertrokken naar Amsterdam om hier nog met Stefanie, Ayrton & Bram te kunnen lunchen en even langs oma te gaan. Om 6 uur reden we naar Schiphol, en hier ging alles aardig snel. Eerst de koffer ingecheckt, ik mocht 46 kilo mee en ik had maar 30, wat een prestatie! Daarna kwam het moment dat ik door de douane ging en dus afscheid moest nemen van iedereen, naar heel veel knuffel en ook tranen begon een beetje verdrietig toen eindelijk echt mijn reis! Eenmaal in het vliegtuig was mijn verdriet gelijk weg, niet eerder heb ik in zo'n groot vliegtuig gezeten en ik keek dus ook mijn ogen uit. En aangezien je een tv'tje hebt met 35 films/series , vreselijke muziek, verschillende games en nog van allerlei functies vermaakte ik me wel. Naast mij kwam een Afrikaanse vrouw zitten waar ik verschillende gesprekken mee heb gevoerd, helaas weet ik bijna zeker dat we geen een woord van elkaar begrepen hebben... Ook kwam er iemand naast me zitten die ook met activity international naar Zanzibar ging, samen hebben we alle games op onze tv's gespeeld en nog wat gepraat waardoor het toch nog best gezellig was! Aangekomen op Nairobi moest ik nog één keer door de douane, waar mijn super chille bidon is weggegooid, sorry mam. Tijdens deze vlucht heb ik nog even mijn yoghurt laten ontploffen over mezelf en mijn buurvrouw en of het niet erger kon pakte ik in mijn slaap ook nog even haar hoofd vast omdat ik dacht dat het mijn kussen was. Ik denk dat ze me heel raar vond.. Geland in Johannesburg werd ik er bij de douane uitgepikt, ik werd onder begeleiding naar een kamer gebracht waar ik soort van werd ondervraagd omdat ik als minderjarige alleen reis. Nadat ze wat contacten belde mocht ik het land in. Daar werd ik opgewacht door iemand van All out Africa en heb ik de rest van de groep ontmoet tijdens onze 5 uur durende reis naar onze lodge in Africa. De lodge is wel óke. Er zijn nog meer reizigers en aangezien je een overdekte buitenplaats hebt maak je snel contacten. We hebben een kamer met 3 stapelbedden waar je kan slapen, een keuken, wc, een douche en een zwembad dus het komt wel goed! We gaan nu eten en dan denk ik slapen.

Usale kahle dat betekent tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yazmin

Actief sinds 21 Juni 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 5991

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Mijn reis naar Afrika

Landen bezocht: