Day 3 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu Day 3 - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Yazmin Hoogma - WaarBenJij.nu

Day 3

Door: Yaz en Ies

Blijf op de hoogte en volg Yazmin

07 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Swazini

Sawubona,

Het was een redelijke eerste nacht. Ik werd alleen wakker van isabelle's gepraat, achteraf bleek het dat ik in mijn slaap praatte en ze gewoon antwoord gaf. Ook had ik kramp maar ik slaap boven in het stapelbed en onder de trap stond een koffer en ik zag niks dus durfde er niet af. Ik kon ook mijn benen niet bewegen want dat ding is niet stabiel dus ik was bang dat ik er door heen zal zaken ofzo. Uiteindelijk viel ik weer in slaap maar daardoor doet mijn been nog steeds pijn.
De wekker ging om 7 uur, vroeger als ik ben gewend maar het opstaan ging aardig soepeltjes. We maakten gewoon zelf ons ontbijt met het eten dat er was, ik ging voor een gebakken ei. Daarna werden we voorgesteld aan iedereen van de organisatie en zijn we met de bus, als je dat zo kan noemen, naar een museum geweest. Dit was een museum over Afrikaanse cultuur enz. was best interessant. Daarna gingen we een stuk lopen door een krottenwijk. De kinderen daar zijn echt super schattig. Toen ze ons voor het eerst zagen stormden ze op ons af en pakten onze handen vast of we een of andere beroemdheden zijn. Wanneer je een foto maakte van ze wouden ze die heel graag zien en dan begonnen ze knetterhard te lachen. Het is zo lastig voor te stellen dat die mensen zo leven in kleine bijna uit elkaar vallende hutjes. Bij een hutje kregen we wat te drinken. Maar dan gaat als volgt: het was een Afrikaans drankje wat een beetje leek op pap. Dat wordt gedaan in een traditioneel drink emmer en dat wordt doorgegeven. Dit is zodat je weet dat je drinken niet vergiftigd is. Daarna gingen we naar Lucky's huis. Dit is een man die van zijn 'hutje' een muziek en teken clubje heeft opgestart voor de kinderen. Hij begon klein met alleen een gitaar en één potlood maar doordat er werd gezien hoe goed het voor de kinderen is, heeft hij door middel van donaties veel meer spullen gekregen. Toen we bij hem waren werd hij erg emotioneel omdat hij zo dankbaar is daarvoor. Dat was wel cute. Toen was de wandeling in de wijk voorbij en zeiden we goodbye tegen als onze volgers. We hebben geluncht, waar we voor het eten onze handen wel 10 keer hebben gewassen. Toevallig had ik handzeep bij me, daar was iedereen wel dankbaar voor want hoe lief de kinderen ook zijn ze zagen er wel erg vies uit. Toen het eten op was zijn we met de bus teruggaan. Hier kregen we nog informatie over de rest van het programma. We hebben ons ingeschreven voor de morning walk in het Kruger park en voor zip lining en er zijn nog veel meer dingen die je kunt doen na het werk zoals water rafting, hinking, paard rijden, quad biking en noem maar op. Vanavond eten we rijst, op mijn verzoek omdat ze gisteren vergeten waren dat ik intolerantie heb. We zijn nu gewoon beetje aan het chillen met de groep, we zijn met 10: 1 Nederlander, 1 belg en nog iemand uit Italië, Duitsland, en wat uit Londen. En verder zijn er nog nog 2 Nederlandse backpackers aangekomen die hier enkele dagen blijven. Alleen vertrekken wij morgen naar Kruger park tot zondag dus zullen we ze alleen nog vanavond zien. Ik ga nu beginnen met mijn koffer inpakken voor morgen, ik neem niet alle spullen mee omdat we na deze dagen weer terug gaan naar de lodge.

Adioss

  • 08 Juli 2015 - 12:15

    Willyhoogma:

    Lieve Yazmin,

    Zonet van mama gehoord hoe ik ook jouw reisverslag kan lezen. Het was natuurlijk het eerste wat ik toen gedaan had. Ik ben hier erg blij mee, vooral dat de reis zo goed is gegaan. Als een bezorgde oma haal je je toch van alles in je hoofd. Maar wie weet heeft de beloofde hug iedere avond geholpen. Alles is goed gegaan met jou. Ik hoop natuurlijk dat het met jouw dieet ook prima gaat . Moet je daar zelf aan denken of doet de organisatie dat.
    IK zal aan mama vragen of ze al deze verslagen kan bewaren , want het is natuurlijk hartstikke leuk als je later zo'n stuk of 10 lieve kindertjes hebt om dan trots te laten zien en zeggen: Kijk eens schatjes, dit deed jullie mama toen zij 16 jaar en 3 maanden en 5 dagen oud was.!!!!

    Wat leuk al die foto's die je erbij verstuurt Yazmin, wat een verschil van leven zie je daar, vergeleken met jouw rustige en onbezorgde leven thuis. Zijn de mensen echt gelukkig met hun leven en hun armoe, dat vraag ik me wel af. Niet jaloers op die stinkend rijke europeanen.

    Lieverd, je hebt wel wat anders te doen dan Oma's mail te lezen, je moet genieten en onthouden van alles wat je ziet en hoort. Wat kom je terug met een schat aan ervaringen.

    Heel veel liefgs en alvast de hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yazmin

Actief sinds 21 Juni 2015
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 5984

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Mijn reis naar Afrika

Landen bezocht: